Loading... 2 0 20 0 false
 
Credit Name
Torres, Pedro
 
Name
Torres, Pedro
 
Variants
Torres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha
 
Main Affiliation
 
 
Email
pedro.torres@uc.pt
 
 
Scopus Author ID
 
Status
UC Researcher
Biography
Pedro Torres holds a PhD in Business Administration (Strategy) from the University of Coimbra, obtained in 2012, and a MBA from Católica-Lisbon University. He is currently Professor and Coordinator of the MBA for Executives at the School of Economics University of Coimbra (FEUC). He teaches Marketing and Strategy in several courses. He is a Research Member at the Centre for Business and Economics Research (CeBER). His research has been presented at international conferences and has been published in peer-reviewed international journals, such as the Journal of Business Research and Marketing Intelligence & Planning. His research pipeline includes topics, like digital marketing, entrepreneurship and innovation. He is also Member of the Board of APEU, where he coordinates several activities of knowledge transfer from FEUC to the society, including the Post-Graduation in Digital Marketing.
Loading... 3 0 20 0 false

Publications

Results 1-45 of 45 (Search time: 0.077 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
17-Mar-2012Análise e avaliação de projectos de investimento : um caso de estudo aplicado a indústria hoteleiraOliveira, Patrícia da Conceição Silva masterThesisopenAccess
230-Sep-2019Antecedentes das intenções de churn no setor das telecomunicações fixas em PortugalCorreia, Édi Gonçalo Coutinho da SilvamasterThesisopenAccess
322-Sep-2018Antecedentes do brand love nas redes sociais.Stefuryn, Maryana masterThesisopenAccess
422-Feb-2019Antecedents and outcomes of attitude towards digital influencer endorsement: an exploratory studyMatos, Marta Sofia Salgado de masterThesisopenAccess
52-Nov-2021Applying real options to port infrastructure expansion: the case of a Brazilian portGodinho, Pedro Manuel Cortesão ; Félix Souza, João Carlos; Torres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha workingPaperopenAccess
628-Jul-2021Attention to social issues and CEO duality as enablers of resilience to exogenous shocks in the tourism industryTorres, Pedro ; Augusto, Mário António Gomes articleembargoedAccess
710-Oct-2013Avaliação do impacto do programa formação PMEFigueiredo, Ana Rita Simões masterThesisopenAccess
8Sep-2019Building customers’ resilience to negative information in the airline industryAugusto, Mário; Godinho, Pedro ; Torres, Pedro articleembargoedAccess
9Aug-2019Building resilience to negative information and increasing purchase intentions in a digital environmentTorres, Pedro ; Augusto, MárioarticleembargoedAccess
1022-Sep-2020Classificação de Património Mundial da UNESCO como ferramenta de Marketing TerritorialPlácido, Cátia RentemasterThesisopenAccess
1127-Feb-2015Como tornar os procedimentos conhecidos por quem tem que os aplicarCosta, Daniel Homem Ferreira Marques da masterThesisopenAccess
1229-Sep-2015Comunicação direta mobile : um caso de estudo numa empresa de retalhoCunha, Sara Margarida Moreira da masterThesisembargoedAccess
1315-Jul-2016Design thinking : desenvolvimento de uma App no retalho alimentarCordeiro, Patrícia Raquel Jacob masterThesisopenAccess
1424-Aug-2020Digitalisation, social entrepreneurship and national well-beingTorres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha ; Augusto, Mário António Gomes articleembargoedAccess
15Jan-2023Disentangling the complexities of modelling when high social capital contributes to indicating good healthQuintal, Carlota ; Ramos, Luis Moura ; Torres, Pedro articleopenAccess
1615-Jun-2020Do brand relationships on social media motivate young consumers’ value co-creation and willingness to pay? The role of brand loveWallace, Elaine; Torres, Pedro ; Augusto, Mário ; Stefuryn, Maryana articleopenAccess
1730-Sep-2019O efeito das redes sociais das câmaras municipais na criação de confiança no cidadão.Rodrigues, Tatiana Filipa Paiva ValdáguamasterThesisopenAccess
1826-Sep-2013Estratégia de marketing digital : o caso do serviço Ez-Desk da Ez-TeamVaz, Nadine Sofia Rodrigues masterThesisopenAccess
1926-Nov-2020Estratégias de Crescimento para as Organizações - Uma proposta para o Grupo YourRibeiro, Francisco José ParedesmasterThesisopenAccess
2031-May-2012Estratégias de E-Commerce e o seu Impacto na Performance Empresarial: uma Abordagem pelo Processo de Criação de ValorTorres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha doctoralThesisopenAccess
2124-Sep-2019From Coopetition to Collusion: The Challenge of Hub and Spoke CartelsCardoso, Daniela MotamasterThesisopenAccess
2219-Sep-2018Global Sourcing: Fonte de Vantagem Competitiva face à GlobalizaçãoCarecho, André Filipe Monteiro masterThesisopenAccess
2324-Feb-2017O impacto da confiança e das online reviews na intenção de compra do consumidorTorres, Joana dos Santos masterThesisopenAccess
2429-Sep-2016O impacto do word-of-mouth eletrónico na lealdade à marcaPereira, Alexandre Miguel Gamelas masterThesisopenAccess
2526-Nov-2020A implementação do balanced scorecard numa unidade de negócio – o caso Inova+Vaz, Carlota Sofia SilvamasterThesisembargoedAccess
2629-Sep-2016A importância do marketing digital nas Organizações Não-Governamentais : o caso APAVTomé, Ricardo André Ramos masterThesisopenAccess
2720-Oct-2020A influência da Gamification na relação dos consumidores com a marcaNeves, Cristiana Margarida da SilvamasterThesisopenAccess
2830-Sep-2019A Influência do design e do merchandise na lealdade do consumidor à lojaSilva, Ana Rita Caldeira damasterThesisopenAccess
2918-Sep-2015A inovação e o sistema de incentivos para a prosperidade das organizações e dos paísesRegadas, Ana Sofia Caceiro masterThesisopenAccess
3027-May-2020Levels of necessity of entrepreneurial ecosystems elementsTorres, Pedro ; Godinho, Pedro Manuel Cortesão articleopenAccess
3118-Oct-2013Motivação e satisfação dos colaboradores : o caso do Grupo SomitelBarracho, Liliana Patrícia Pereira masterThesisopenAccess
3228-Nov-2019Opportunity entrepreneurship, oil rents and control of corruptionTorres, Pedro ; Godinho, Pedro articleopenAccess
337-Jul-2021Outcomes for self-expressive brands followed on social media: Identifying different paths for inner self-expressive and social self-expressive brandsWallace, Elaine; Torres, Pedro ; Augusto, Mário ; Stefuryn, Maryana articleopenAccess
3418-Sep-2014Património da humanidade e indústrias criativas : o caso da Associação RUASEsteves, Patrícia João Gomes masterThesisopenAccess
3515-Sep-2015Plano de marketing digital para uma marca diversificadaAbrantes, Natacha Fonseca masterThesisopenAccess
3612-Jul-2018Plano de Negócios: cerveja artesanal BrumaMateus, Carlos Miguel Fernandes masterThesisembargoedAccess
37Oct-2017Predicting high consumer-brand identification and high repurchase: Necessary and sufficient conditionsTorres, Pedro ; Augusto, Mário ; Godinho, Pedro articleembargoedAccess
3815-Jul-2020O Procurement e a Seleção de Fornecedores : Desenvolvimento de um Modelo de ProcurementFerreira, Mariana Miranda de Jesus RodriguesmasterThesisembargoedAccess
3910-Oct-2013Qualidade organizacional nas USF : candidatura ao modelo organizacional B na USF CelaSaúdeProença, Vanessa Sofia Hipólito masterThesisopenAccess
4013-Jul-2018O que leva os utilizadores das redes sociais a partilhar e a publicar? - Um estudo comparativo: Facebook e InstagramRoldão, Marta Alexandra Sousa masterThesisopenAccess
4117-Sep-2014As redes sociais como ferramenta de marketing : o caso do youbeQCarvalho, Débora Joana Quaresma de masterThesisopenAccess
4229-Sep-2016Self-publishing como escolha ativa : como o marketing de ebooks é desenvolvido nesse cenárioAlmeida, Mariana Rodrigues Montenegro de masterThesisopenAccess
4326-Nov-2020Tecnologias Digitais na DiplomaciaFerreira, Ricardo Jorge FonsecamasterThesisopenAccess
4411-Dec-2019The influence of city reputation on T-KIBS concentrationTorres, Pedro ; Godinho, Pedro articleembargoedAccess
4521-Oct-2019Understanding complementarities among different forms of innovationTorres, Pedro ; Augusto, Mário articleopenAccess