Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/89512
Título: Multimedia Tools to Learn About Nanoparticles Characterization
Autor: Santos, Tiago José Miranda 
Cardoso, Alberto 
Rasteiro, Maria Graça 
Gomes, Ana Rita 
Palavras-chave: Multimedia tools; interactive videos; distance learning; on-line labs; nanoparticles
Data: Dez-2013
Projeto: Fundação Calouste Gulbenkian - Projectos Inovadores Domínio Educativo) project 122111 
FCT (COMPETE, PEst - UI 102 - 2013- 2014) 
Título da revista, periódico, livro ou evento: International Journal of Online Engineering (iJOE)
Volume: 9
Local de edição ou do evento: Wien, Austria
Resumo: This work presents the production of multimedia tools for distance learning about nanoparticles characterization. The module is fundamentally based on hypermedia contents and can be included in a course delivered in an e- or b-learning format. Hypermedia can include several interactive multimedia contents such as interactive video, hypertext, photos, audio, animations or computer graphics, which can be combined among them. In this work the objective was to develop an interactive video to explain the nanoparticles characterization using dynamic light scattering. This option allows the user to choose the better strategy to learn about the measuring technique, since the video is prepared for interaction and offers the access to complementary information using different hypermedia contents. These aspects are particularly important for lifelong learning courses, dedicated to users already in the job market, for whom the access to real laboratories can be more difficult and restricted
URI: https://hdl.handle.net/10316/89512
ISSN: 2626-8493
DOI: 10.3991/ijoe.v9iS8.3401
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CIEPQPF - Artigos em Revistas Internacionais
FCTUC Eng.Informática - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

1
Visto em 1/ago/2023

Citações WEB OF SCIENCETM
20

1
Visto em 2/abr/2024

Visualizações de página

182
Visto em 16/abr/2024

Downloads

21
Visto em 16/abr/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Este registo está protegido por Licença Creative Commons Creative Commons