Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/45691
Título: | Prediction of road accident severity using the ordered probit model | Autor: | Garrido, Rui Bastos Silva, Ana Almeida, Ana Maria de Almeida, J-P Duarte de |
Palavras-chave: | Road safety; road accident modelling; injury severity; motor-vehicle occupants; ordered probit model | Data: | 8-Nov-2014 | Editora: | Elsevier | Título da revista, periódico, livro ou evento: | Transportation Research Procedia | Volume: | 3 | Resumo: | The ordered probit model is used to examine the contribution of several factors to the injury severity faced by motor-vehicle occupants involved in road accidents. The estimated results suggest that motor-vehicle occupants travelling in light-vehicles, at two-way roads, and on dry road surfaces tend to suffer more severe injuries than those who travel in heavy-vehicles, at one-way roads, and on wet road surfaces. Additionally, the driver's seat is clearly the safest seating position, urban areas seem to originate less serious accidents than rural areas, and women tend to be more likely to suffer serious or fatal injuries than men. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/45691 | ISSN: | 2352-1465 | DOI: | 10.1016/j.trpro.2014.10.107 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | I&D INESCC - Artigos em Revistas Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
1-s2.0-S2352146514002701-main.pdf | 305.26 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Citações SCOPUSTM
82
Visto em 7/out/2024
Citações WEB OF SCIENCETM
64
Visto em 2/out/2024
Visualizações de página 20
688
Visto em 15/out/2024
Downloads 20
908
Visto em 15/out/2024
Google ScholarTM
Verificar
Altmetric
Altmetric
Este registo está protegido por Licença Creative Commons