Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/106889
Título: Education matters: cumulative advantages and disadvantages amongst Portuguese older men
Autor: Fragoso, António
Valadas, Sandra T.
Vilhena, Carla
Palavras-chave: Cumulative advantages/disadvantages; education; life course; transition
Data: 2019
Editora: European Society for Research on the Education of Adults
Projeto: Erasmus + programme 
UID/SOC/04020/2013 
Título da revista, periódico, livro ou evento: European Journal for Research on the Education and Learning of Adults
Volume: 10
Número: 3
Resumo: Our paper sought to analyse the influence of the educational background over various dimensions of the lives of Portuguese older men (age 60+) across the life course. Drawing on the theory of cumulative advantages and disadvantages we used biographical research, namely narrative interviews with men from different educational background: men with a very low educational background and men with a medium/high educational background. Our results show the influence of educational background in the life course, and how it can contribute to accumulation of advantages/disadvantages that explain their biographies and the very different situations in which they live today.
URI: https://hdl.handle.net/10316/106889
ISSN: 2000-7426
DOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela20199
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Internacionais

Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

2
Visto em 1/jul/2024

Citações WEB OF SCIENCETM

1
Visto em 2/jul/2024

Visualizações de página

49
Visto em 16/jul/2024

Downloads

46
Visto em 16/jul/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Este registo está protegido por Licença Creative Commons Creative Commons