Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/86218
Title: Evolving virtual ecology
Other Titles: Evolução de ecologia virtual
Authors: Gostyaeva, Gloriya 
Orientador: Machado, Fernando Jorge Penousal Martins
Martins, Tiago Filipe dos Santos
Keywords: vida artificial; reconhecimento de som; computação evolutiva; algoritmos geneticos; aprendizagem de máquina; artificial life; sound recognition; evolutionary computation; genetic algorithms; machine learning
Issue Date: 19-Jul-2018
Serial title, monograph or event: Evolving virtual ecology
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: O domínio que explora a vida artificial existe desde do início da ciência da computação. O desenvolvimento deste domínio levou criaçãode vários modelos virtuais que possibilitam o estudo do comportamento de organismos vivos e suas interações dentro de ecossistemas criados artificialmente. Estes metodos tem sido explorados principalmente por investigadores do domínio, não tendo sido explorados nos campos de entretenimento e arte.Com esta tese, pretendo criar um sistema computacional de entretenimento que contem agentes com vida artificial. Além disso, a eficácia do aprendizagem de máquina como um dos elementos-chave de um programa direcionado ao entretenimento deve ser investigada. Uma questão que será explorada nesta tese é como aprendizagem de máquina pode permitir que as criaturas artificiais respondam aos comandos de áudio, além da interação baseada em áudio entre as criaturas e seu ambiente.
The field exploring artificial life has existed since the early ages of computer science. Because of its development, it has been possible to create numerous virtual models that have allowed the study of the behaviour of living organisms and their interactions within artificially created ecosystems. Whilst the methods employed in this field have been mostly explored by various researchers in their projects, they had not been broadly applied in the entertainment and art fields.With this thesis, I intend to create an entertainment software which contains agents with artificial life. Beyond this, the effectiveness of machine learning as one of the key elements in an entertainment directed program is to be investigated. A question that will be explored in this thesis is how machine learning can enable the artificial creatures to respond to audio commands in addition to audio-based interaction between creatures and their environment.
Description: Dissertação de Mestrado em Design e Multimédia apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/86218
Rights: openAccess
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