Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/83470
Título: Precariousness and call centre work: Operators’ perceptions in Portugal and Brazil
Autor: Costa, Hermes Augusto 
Costa, Elizardo Scarpati 
Palavras-chave: Brazil; Call centres; Operators’ perceptions; Portugal; Precariousness
Data: 27-Out-2017
Editora: SAGE
Título da revista, periódico, livro ou evento: European Journal of Industrial Relations
Volume: 24
Número: 3
Resumo: We present comparative research on operators’ perceptions of the work process in two telecommunications call centres, one in Portugal and the other in Brazil. We argue that, despite the different pace of economic performance in recent years in Portugal and Brazil, there is a common trend towards casualization. Despite differences between the two call centres, both case studies show a process that imposes standardized behaviour. By exploring the subjective perceptions of call centre operators, we contribute to the ‘pessimistic’ (but probably more realistic) strand of literature on call centre work.
URI: https://hdl.handle.net/10316/83470
ISSN: 0959-6801
1461-7129
DOI: 10.1177/0959680117736626
Direitos: embargoedAccess
Aparece nas coleções:I&D CES - Artigos em Revistas Internacionais

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