Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/45688
Título: Ontological conversion: The place of self-knowledge, the contemplative tradition and contemporary mindfulness in education
Autor: Reis, Carlos 
Oliveira, Albertina Lima 
Palavras-chave: Ontological conversion; contemplative tradition; mindfulness; education
Data: Dez-2016
Título da revista, periódico, livro ou evento: TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology – Special Issue for INTE 2016
Número: Special Issue for INTE 2016
Resumo: In this paper, we will try to show how philosophy, psychology and education can still dwell on common issues, namely ontological transformation while using similar insights approaches. This is the case, for instance when we compare Epictetus’ spiritual exercises and the current contemplative knowledge stream to which Mindfulness is inserted. By essaying to look for the connection between the stated approaches perhaps we can bring forth some mutual enriching ideas in the mentioned fields.
URI: https://hdl.handle.net/10316/45688
ISSN: 2146-7242
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
ONTOLOGICAL CONVERSION.pdf458.67 kBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Visualizações de página 50

586
Visto em 16/abr/2024

Downloads

148
Visto em 16/abr/2024

Google ScholarTM

Verificar


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.