Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/45512
Título: | Ontological conversion: The place of self-knowledge, the contemplative tradition and contemporary mindfulness in education | Autor: | Reis, Carlos Francisco de Sousa Oliveira, Albertina Lima |
Palavras-chave: | Ontological conversion; self-knowledge; Contemplative tradition; mindfulness | Data: | Jul-2016 | Editora: | In A. İsman &, A. Eskicumali (Eds.), Proceedings Book of the International Conference on New Horizons in Education - INTE 2016 | Relatório da Série N.º: | ;3 | Título da revista, periódico, livro ou evento: | International Conference on New Horizons in Education, July 13-15, 2016 | Volume: | 3 | Local de edição ou do evento: | Vienna-AUSTRIA | Resumo: | In this paper, we will try to show how philosophy, psychology and education can still dwell on common issues, namely ontological transformation while using similar insights approaches. This is the case, for instance when we compare Epictetus’ spiritual exercises and the current contemplative knowledge stream to which Mindfulness is inserted. By essaying to look for the connection between the stated approaches perhaps we can bring forth some mutual enriching ideas in the mentioned fields. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/45512 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | I&D CEIS20 - Artigos e Resumos em Livros de Actas |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ONTOLOGICAL CONVERSION_inte2016_v3.pdf | 324.66 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Visualizações de página
290
Visto em 16/out/2024
Downloads
132
Visto em 16/out/2024
Google ScholarTM
Verificar
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.