Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/45512
Título: Ontological conversion: The place of self-knowledge, the contemplative tradition and contemporary mindfulness in education
Autor: Reis, Carlos Francisco de Sousa 
Oliveira, Albertina Lima 
Palavras-chave: Ontological conversion; self-knowledge; Contemplative tradition; mindfulness
Data: Jul-2016
Editora: In A. İsman &, A. Eskicumali (Eds.), Proceedings Book of the International Conference on New Horizons in Education - INTE 2016
Relatório da Série N.º: ;3
Título da revista, periódico, livro ou evento: International Conference on New Horizons in Education, July 13-15, 2016
Volume: 3
Local de edição ou do evento: Vienna-AUSTRIA
Resumo: In this paper, we will try to show how philosophy, psychology and education can still dwell on common issues, namely ontological transformation while using similar insights approaches. This is the case, for instance when we compare Epictetus’ spiritual exercises and the current contemplative knowledge stream to which Mindfulness is inserted. By essaying to look for the connection between the stated approaches perhaps we can bring forth some mutual enriching ideas in the mentioned fields.
URI: https://hdl.handle.net/10316/45512
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CEIS20 - Artigos e Resumos em Livros de Actas

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
ONTOLOGICAL CONVERSION_inte2016_v3.pdf324.66 kBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Google ScholarTM

Verificar


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.