Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/38673
Title: Airline Fleet Sizing
Authors: Fresco, João Xavier Quadros 
Orientador: Antunes, António José Pais
O’Kelly, Morton
Keywords: Airline Fleet Sizing
Issue Date: 14-Sep-2012
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: Para as companhias aéreas, a composição da frota e seu planeamento são de uma elevada importância devido às implicações económico-financeiras que têm para a empresa. Esta dissertação tem como objeto o estudo de fatores que envolvem o planeamento de uma frota aérea, nomeadamente as características, desempenho e custos das aeronaves, bem como os modelos de otimização que sustentam as escolhas para a frota durante o seu planeamento. Será desenvolvido um modelo para otimização de frota que será, posteriormente, aplicado para otimizar à da companhia aérea portuguesa, TAP Portugal.
For airlines, the fleet composition and its planning are very important due to the economic and financial implications they have for the company. This dissertation has as its object the study of factors involving the planning of an air fleet, including the features, performance and costs of aircraft, as well as optimization models that underlie the choices for the fleet during its planning. A fleet sizing model will be developed that will, later, be applied to optimize the fleet of the Portuguese airline, TAP Portugal.
Description: Dissertação de Mestrado Integrado em Engenharia Civil apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra
URI: https://hdl.handle.net/10316/38673
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
FCTUC Eng.Civil - Teses de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Airline Fleet Sizing.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

167
checked on Apr 30, 2024

Download(s) 50

3,205
checked on Apr 30, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.