Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/109535
Title: 1º Campeonato de Teatro de Improviso de Coimbra - um estudo de caso
Other Titles: First Improv Championship in Coimbra - a case study
Authors: Rosa, André Pereira
Orientador: Coelho, Arnaldo Fernandes Matos
Keywords: marketing de eventos; teatro de improviso; eventos culturais; campeonato de improviso de Coimbra; event marketing; improv theatre; cultural events; Coimbra improv championship
Issue Date: 27-Feb-2023
Serial title, monograph or event: 1º Campeonato de Teatro de Improviso de Coimbra - um estudo de caso
Place of publication or event: Portugal
Abstract: São já inúmeras as atividades culturais e teatrais existentes no nosso país. No entanto, muita desta oferta está centralizada em grandes cidades como Lisboa e Porto, pela sua densidade populacional.Nestas cidades, principalmente em Lisboa, existem também diversas companhias e festivais de teatro, inclusive de teatro de improviso, já consolidadas e com notoriedade elevada. Este tipo de companhias existe já há diversos anos e realizam festivais de teatro de improviso de grande dimensão, atraindo visitantes de vários pontos do país, assim como visitantes internacionais. É também comum, neste tipo de festivais, a participação de companhias de teatro vindas do México, Espanha, Brasil ou Colômbia.No entanto, na cidade de Coimbra, existe uma baixa oferta de espetáculos e festivais de teatro locais. Relativamente ao teatro de improviso, existe apenas um grupo– criado no ano de 2022 – e com um nível de notoriedade bastante baixo, quando comparado com outras companhias semelhantes, localizadas nas grandes cidades.É neste sentido que nasce o Primeiro Campeonato de Improviso de Coimbra, preenchendo uma lacuna cultural na cidade de Coimbra. Este evento procura posicionar-se como evento pioneiro, abrindo caminhos para a realização de novos espetáculos de teatro de improviso, formação de público e aumento da notoriedade para este formato teatral junto dos habitantes de Coimbra.Desta forma, o presente projeto tem como objetivo estudar a viabilidade da realização deste Campeonato, assim como o seu planeamento e organização, garantindo o bom funcionamento, a atração de diferentes públicos-alvo e a criação de um evento cultural atrativo para a cidade e para a região de Coimbra.
There are plenty cultural and theatre activities in our country. However, the most exist mainly in Lisbon and Porto, due to their population density.In these cities, mainly in Lisbon, there are also several theater companies and festivals, including improvised theater, already consolidated and with high awareness. This type of companies has existed for several years and are able to organize large-scale improvised theater festivals, attracting visitors from various parts of the country, as well as international visitors. It is also common, in this type of festival, the participation of international theater companies from Mexico, Spain, Brazil or Colombia.However, in the city of Coimbra, there is a low offer of local theater shows and festivals. Regarding improvisation theater, there is only one group – created in the year 2022 – and with a very low level of notoriety, when compared to other similar companies, located in the big cities.That is why the First Coimbra Improv Championship was created: to fill a gap in the cultural activities of Coimbra. This event seeks to position itself as a pioneering event, paving the way for the realization of new improvised theater shows, audience education and to increase awareness of this format among the inhabitants of Coimbra.In this way, the present project aims to study the viability of holding this Championship, as well as its planning and organization, guaranteeing its proper functioning, the attraction of different target audiences and the creation of an attractive cultural event for the city of Coimbra.
Description: Trabalho de Projeto do Mestrado em Marketing apresentado à Faculdade de Economia
URI: https://hdl.handle.net/10316/109535
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File SizeFormat
Projeto-MMkt-André-Rosa_VF.pdf907.76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons