Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/108217
Título: An Augmented Reality U-Academy Module: From Basic Principles to Connected Subjects
Autor: Menezes, Paulo 
Palavras-chave: Augmented Reality; Cognitive Processes; Direct Manipulation; Hand Tracking
Data: 2017
Editora: International Association of Online Engineering
Projeto: project UAcademy, funded by Fundação Calouste Gulbenkian 
Título da revista, periódico, livro ou evento: International Journal of Interactive Mobile Technologies
Volume: 11
Número: 5
Resumo: A module for learning about virtual and augmented reality is being developed under the U-Academy project. The module is composed of three parts. The first part is an introduction to the basic concepts of virtual and augmented reality with the help of illustrative examples. The second part presents some of the current uses of augmented reality and its prospective use in several areas that range from industry to medicine. The final part aims at those students interested in the insights of this technology by presenting the underlying concepts such as: camera models, computer graphics, pattern detection and pose estimation from inertial sensors or camera images.
URI: https://hdl.handle.net/10316/108217
ISSN: 1865-7923
DOI: 10.3991/ijim.v11i5.7074
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D ISR - Artigos em Revistas Internacionais
FCTUC Eng.Electrotécnica - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Mostrar registo em formato completo

Visualizações de página

48
Visto em 15/mai/2024

Downloads

29
Visto em 15/mai/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Este registo está protegido por Licença Creative Commons Creative Commons