Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/88439
Title: | A Oficina De Camões (Apontamentos Sobre Os Lusíadas) | Other Titles: | Camões In The Workshop (Notes On The Lusiads) | Authors: | Bernardes, José Augusto Cardoso | Keywords: | Humanidades; Ensino da literatura; Camões; Bibliografia; Método de Estudo; Humanities; Teaching of Literature; Camões; Bibliography; Study Method | Issue Date: | 2019 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Serial title, monograph or event: | Revista de Estudos Literários | Issue: | 9 | Place of publication or event: | Coimbra | Abstract: | Depois de um período em que o ensino dos autores canónicos não necessitava
de justificação, encontramo-nos hoje numa fase em que as dúvidas
ultrapassam as certezas. O que ensinar? Como ensinar? O que deve ser
sujeito a avaliação? Apelando à sua experiência de mais de 30 anos na
lecionação da cadeira de Estudos Camonianos, o autor propõe um guia de
estudo sobre Os Lusíadas ponderando escolhas em função das novas circunstâncias
e dos públicos reais que hoje frequentam a cadeira. After a period in which the teaching of canonical authors needed no justification, we are now at a time when there are more doubts than certainties. What should we teach? How should we teach? What should be evaluated? Drawing on his thirty-year experience in teaching the Camonian Studies Course, the author offers guidelines for the study of Os Lusíadas, weighing choices in light of the new circumstances and the actual students currently taking this course. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316/88439 | ISSN: | 2182-1526 | DOI: | 10.14195/2183-847X_9_13 | Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | I&D CLP - Artigos em Revistas Nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A OFICINA DE CAMÕES.pdf | 257.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
736
checked on Oct 15, 2024
Download(s)
787
checked on Oct 15, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License