Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/87842
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArrais, Joel Perdiz-
dc.contributor.authorGonçalves, Diogo Miguel Costa-
dc.date.accessioned2019-11-18T23:19:53Z-
dc.date.available2019-11-18T23:19:53Z-
dc.date.issued2019-09-11-
dc.date.submitted2019-11-18-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/87842-
dc.descriptionDissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia-
dc.description.abstractNa industria aeronautica, a manutenção de aeronaves é agendada utilizando uma estimativa pessimista do tempo de vidados componentes, tornando-a bastante ineficiente.Estas estimativas têm de representar o pior cenário possivel, demodo a asegurar a seguranca dos passageiros.Sistemas de Prognostics and health management (PHM) têmsido usados, com sucesso, em outras áreas, com a intenção demelhorar as estimativas do tempo de vida.Edge computing é um novo paradigma que pretende aumentara velocidade de processamento em sistemas distribuídos masque também tem algumas desvantagens, como o preço de implementação da nova infraestrutura que seria necessária ou osseus problemas a nível de seguranca ou privacidade.Normalmente, os sistemas de PHM funcionam em ambienteslocais ou na cloud e ainda nao foram totalmente implementados na indústria aeronáutica. Neste trabalho, foi criada umasimulacao de um sistema aeronáutico acompanhada de uma interface visual, para melhor demonstrar os futuros sistemas dePHM.A interface criada apresenta uma versão simplificada de um sistema aeronáutico e permite-nos comparar a largura de banda, precisão e velocidade de diferentes combinações de técnicas de PHM, com o objetivo secundário de mostrar os benefícios detécnicas de PHM adicionais comparativamente aos sistemas que operam atualmente........................................................................................................................................................................................................................por
dc.description.abstractIn the aeronautical industry, aircraft maintenance is scheduledusing a pessimistic estimation of the lifetime of its components,making it very inefficient.These estimations need to represent the worst case scenario, inorder to assure the safety of its passengers.Prognostics and health management (PHM) systems have beenused successfully, in other areas, to provide better estimations.Edge computing is a new paradigm that aims to speed up theprocessing time in distributed systems but with a few drawbacks, such as its cost due to new the new infrastructure thatis needed or its privacy and security concerns.Usually, PHM systems work in local or cloud environments andhave not been widely implemented in the aeronautical industry. In this work, a simulation of an aeronautical system wascreated along with a visual interface for it, to better showcasesome of the possible PHM systems that could be implementedin the future.The interface created shows a simplified view of an environment and allows us to compare the bandwidth usage, accuracyand speed of different combinations of PHM techniques, withthe secondary goal of showing the benefits of additional PHMtechniques compared to how the system currently operates..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................eng
dc.language.isoeng-
dc.rightsembargoedAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectprognostics and health managementpor
dc.subjectremaining useful lifepor
dc.subjectedge computingpor
dc.subjectmachine learningpor
dc.subjectsimulationpor
dc.subjectprognostics and health managementeng
dc.subjectremaining useful lifeeng
dc.subjectedge computingeng
dc.subjectmachine learningeng
dc.subjectsimulationeng
dc.titleHealth estimations using edge computing concepts in the context of the aeronautical industryeng
dc.title.alternativeHealth estimations using edge computing concepts in the context of the aeronautical industrypor
dc.typemasterThesis-
degois.publication.locationDEI-FCTUC-
degois.publication.titleHealth estimations using edge computing concepts in the context of the aeronautical industryeng
dc.date.embargoEndDate2025-09-09-
dc.peerreviewedyes-
dc.date.embargo2025-09-09*
dc.identifier.tid202307000-
thesis.degree.disciplineInformática-
thesis.degree.grantorUniversidade de Coimbra-
thesis.degree.level1-
thesis.degree.nameMestrado em Engenharia Informática-
uc.degree.grantorUnitFaculdade de Ciências e Tecnologia - Departamento de Engenharia Informática-
uc.degree.grantorID0500-
uc.contributor.authorGonçalves, Diogo Miguel Costa::0000-0001-5265-8451-
uc.degree.classification13-
uc.date.periodoEmbargo2190-
uc.degree.presidentejuriPereira, Vasco Nuno Sousa Simões-
uc.degree.elementojuriFonseca, Carlos Manuel Mira da-
uc.degree.elementojuriArrais, Joel Perdiz-
uc.contributor.advisorArrais, Joel Perdiz-
item.grantfulltextembargo_20250909-
item.fulltextCom Texto completo-
item.openairetypemasterThesis-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.advisor.researchunitCISUC - Centre for Informatics and Systems of the University of Coimbra-
crisitem.advisor.parentresearchunitFaculty of Sciences and Technology-
crisitem.advisor.orcid0000-0003-4937-2334-
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
Files in This Item:
File Description SizeFormat Login
mine__1_ (1).pdf1.66 MBAdobe PDFEmbargo Access    Request a copy
Show simple item record

Page view(s)

115
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

38
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons