Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/82878
Title: Introdução de Tempos de Manutenção Planeada ao abrigo do TPM - Caso de Estudo na Bosch Car Multimédia
Other Titles: Introduction of Planned Maintenance Times under the TPM: case study at Bosch Car Multimedia
Authors: Branco, Nuno Miguel Pereira Albuquerque 
Orientador: Ferreira, Luis Miguel Domingues Fernandes
Keywords: Total Productive Maintenace; Manutenção Planeada; Bosch; RFQ; Total Productive Maintenace; Planned Maintenance; Bosch; RFQ
Issue Date: 25-Jul-2017
Serial title, monograph or event: Introdução de Tempos de Manutenção Planeada ao abrigo do TPM - Caso de Estudo na Bosch Car Multimédia
Place of publication or event: Bosch Car Multimédia
Abstract: O presente trabalho foi desenvolvido no âmbito do Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial, na empresa Bosch Car Multimédia, sediada em Braga. Trata-se de um estudo de caso, cujo principal objetivo consistiu em realizar uma proposta de sistemática para a introdução de tempos de manutenção planeada, em conformidade com o terceiro pilar da metodologia Total Productive Maintenance, que se basia na maximização da eficiência dos equipamentos durante o seu ciclo de vida, focando-se em eliminar desperdícios, aumentar a sua performance e diminuir as paragens de produção. Partindo de uma análise ao sistema produtivo da empresa, constatou-se que existiam oportunidades de melhoria na implementação desta metodologia, uma vez que havia um elevado número de manutenções planeadas em atraso, derivadas da falta de atribuição de tempo de paragem para que as equipas de manutenção realizassem as intervenções, o que contribuía para a realização de um elevado número de manutenções corretivas.Através da implementação do terceiro pilar da referida metodologia, foram analisadas duas propostas de sistemática. A primeira consistiu na introdução de tempos de manutenção planeada no sistema produtivo atual, tendo como objetivo principal a diminuição do número de manutenções planeadas em atraso e a consequente diminuição do número de manutenções corretivas. A segunda proposta consistiu na introdução de tempos de manutenção planeada no cáculo Request for Quotation, como forma de contemplar o tempo de manutenção planeada durante a fase de cotação do produto, com o objetivo de definir tempos de manutenção planeada para novos sistemas produtivos e ao mesmo tempo prever com maior precisão a capacidade real de output do mesmo sistema no futuro.Partindo das propostas apresentadas obteve-se uma simulação do impacto no output das linhas de produção, assim como o fluxo de informação necessário para incluir o tempo de manutenção planeada nas cotações
The present work was developed in the ambit of the Master in Engineering and Industrial Management, in the Bosch Car Multimédia Company, headquartered in Braga. The main objective of this case study consisted of a systematic proposal for the introduction of planned maintenance times according to the 3rd Pillar of the TPM methodology.The TPM methodology aims to maximize the efficiency of equipment during their life cycle, focusing on eliminating waste, increasing equipment performance and reducing production stops.Based on an analysis of the company's production system, it was found that there were opportunities for improvement in the implementation of this methodology, since there were a large number of planned maintenance delays due to the lack of allocation of planned maintenance downtime, which contributed to a high number of corrective maintenance.Through the implementation of the third pillar of this methodology, two systematic proposals are analyzed. The first proposal is to introduce planned maintenance times into the current production system, with the main objective being to reduce the number of planned maintenance delays as a way to reduce the number of corrective maintenance. The second proposal consists of the introduction of planned maintenance times in the “Request For Quotation” calculation, as a way to contemplate the planned maintenance time during the product quotation phase, in order to define planned maintenance times for new production systems and at the same time to predict the actual output capacity of the same system in the future.Starting from the proposals presented, a simulation of the dead-end impact of the production lines was obtained, as well as the flow of information necessary for the launch of planned maintenance time in the quotations
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial apresentado à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/82878
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Tese Nuno Branco.pdf4.52 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

557
checked on Apr 16, 2024

Download(s) 50

391
checked on Apr 16, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons