Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/81903
Title: A cultura jovem digital - os jovens na web 2.0
Other Titles: The young digital culture - youth on web 2.0
Authors: Santos, Joana Xavier Teixeira 
Orientador: Monteiro, Luís Filipe Silva Gouveia
Keywords: jovens; comunidade virtual; redes sociais; web 2.0; reputação; young people; virtual community; social media; web 2.0; reputation
Issue Date: 22-Oct-2018
Serial title, monograph or event: A cultura jovem digital - os jovens na web 2.0
Place of publication or event: Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra
Abstract: O presente relatório de estágio resulta de um estágio curricular de três meses, realizado no âmbito da unidade curricular Estágio/Relatório contemplada no plano de estudos do Mestrado em Jornalismo e Comunicação da Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra e que constitui o método de avaliação final, e visa descrever as atividades realizadas e as capacidades e conhecimentos adquiridos durante este período a par dos objetivos propostos por este curso, bem como discutir um tema dentro da área científica da Comunicação Social, por sua vez o fenómeno da presença em massa dos jovens nas redes sociais. O trabalho encontra-se dividido em dois grandes capítulos, sendo o primeiro dedicado à apresentação e breve contextualização da empresa de acolhimento e à descrição detalhada das funções desempenhadas ao longo da formação em contexto de trabalho, e o segundo centrado na análise e reflexão dos motivos da adesão em ciclo da comunidade jovem na Internet, das crescentes funcionalidades das redes sociais e dos resultantes efeitos da participação dos jovens nestas plataformas. Este suporte teórico procura unir a experiência académica com a experiência profissional, revelando como foi a integração e adaptação ao mundo de trabalho e ao ambiente organizacional, enquanto pretende mostrar também como os mais novos estão a inovar o espaço digital e a transformar o mundo real e a respetiva importância e influência que eles têm nos dias de hoje nos mais variados setores pessoais e profissionais.
This report is the result of a three-month internship, carried out within the Internship/Report course included in the Master degree in Journalism and Communication’s program at Faculty of Arts and Humanities of University of Coimbra, and which is the final evaluation method, and aims to describe the performed activities and the acquired skills and knowledge during this period, alongside the objectives proposed by this degree, as well as discussing a subject matter within the scientific area of Social Communications. The chosen topic is the phenomenon of the massive presence of young people in social media. This paper is divided into two main chapters: the first one focuses on the presentation and short contextualization of the host company and a detailed description of the tasks executed throughout the training period, and the second one centers around the analysis and reflection of the reasons of young community’s continuous adhesion to the Internet, the growing social networks’ functionalities and the resulting effects of the active youth participation on these platforms. This theoretical support seeks to link academic experience with professional experience, revealing how the integration and adaptation to the work sphere and organizational environment was, while also showing how young people are innovating the digital space and simultaneously transforming the real world and the respective importance and influence they have today on the most varied personal and professional sectors.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Jornalismo e Comunicação apresentado à Faculdade de Letras
URI: https://hdl.handle.net/10316/81903
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat Login
JoanaSantos_versãofinal.pdf2.96 MBAdobe PDFEmbargo Access    Request a copy
Show full item record

Page view(s) 50

453
checked on Jul 17, 2024

Download(s) 50

364
checked on Jul 17, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons