Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/28359
Title: | Institucionalização ou integração: que futuro para as crianças em risco | Authors: | Silva, Alcino Miguel Ferreira Morais da | Orientador: | Ferreira, Joaquim Armando Gomes Alves | Keywords: | Institucionalização; Crianças em risco; Jovens em risco | Issue Date: | 2014 | Serial title, monograph or event: | Institucionalização ou integração: que futuro para as crianças em risco | Place of publication or event: | Coimbra | Abstract: | O relatório apresentado versa sobre a atividade profissional
desenvolvida numa IPSS do distrito de Coimbra, concelho de Coimbra,
Instituição Centro de Acolhimento do Loreto, cuja intervenção em termos
gerais se dedica ao acolhimento temporário de crianças e jovens em risco.
São várias as problemáticas que implicam o recurso a este tipo de
instituição como é o caso de situações de abandono, negligência,
delinquência, abusos e maus tratos infantis. The report deals with the professional activity developed in IPSS of Coimbra district, municipality of Coimbra, reception centre Institution of Loreto, whose intervention in general terms is dedicated to temporary reception of children and youth at risk. There are several problems involving the use of this type of institution as is the case of situations of abandonment, neglect, delinquency, abuse and mistreatment for children. |
Description: | Dissertação de mestrado em Psicologia da Educação, Desenvolvimento e Aconselhamento, apresentada à Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra | URI: | https://hdl.handle.net/10316/28359 | Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | UC - Dissertações de Mestrado FPCEUC - Teses de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TESE - Alcino Silva.pdf | 2.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s) 10
1,104
checked on Oct 8, 2024
Download(s)
392
checked on Oct 8, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.