Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/25814
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFerreira, Joaquim Armando Gomes Alves-
dc.contributor.authorCosta, Ana Sofia Barranco Catarino-
dc.date.accessioned2014-05-29T15:01:56Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/25814-
dc.descriptionDissertação de mestrado em Psicologia da Educação, Aconselhamento e Desenvolvimento, apresentada à Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbrapor
dc.description.abstractCom a afluência de jovens a ingressar no ensino superior, é importante compreender que fatores estão inerentes a uma transição eficaz e são proporcionadores de bem-estar subjetivo. Inúmeros fatores se associam a uma adaptaçao positiva, envolvendo as dimensões pessoal, interpessoal e académicas do estudante universitário. A compreensão das dimensões e fatores influenciadores do sucesso da integração no novo contexto são cruciais para a implementação de estratégias proporcionadoras de suporte e bem-estar ao aluno universitário. Com o presente estudo pretende-se compreender o bem-estar subjectivo em estudantes universitários e analisar a influência das variáveis relacionadas com as vivências académicas no bem-estar subjetivo dos estudantes.por
dc.description.abstractWith the influx of young people to enter higher education, it's important to understand what factors are inherent in an effective transition to occur and all of the subjective well-being that come with it. Numerous factors are associated with one positive adaptation, involving the personal, interpersonal and academic of a college student. The understanding of the dimensions and factors influencing the successful integration into the new context are crucial to the implementation of strategies and support for the wellbeing of university student. The present study aims to analyze all these variables in order to understand how the experiences are perceived by students and how they interfere with their satisfaction with life. The present study aims to understand the subjective well-being in college students and analyze the influence of variables related to academic experiences in subjective well-being of students.por
dc.language.isoporpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectBem-estar subjectivopor
dc.subjectAdaptação à universidadepor
dc.subjectSatisfação com a vidapor
dc.titleAdaptação e bem-estar subjetivo no contexto universitariopor
dc.typemasterThesispor
degois.publication.locationCoimbrapor
degois.publication.titleAdaptação e bem-estar subjetivo no contexto universitariopor
dc.peerreviewedYespor
uc.controloAutoridadeSim-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCom Texto completo-
item.openairetypemasterThesis-
item.languageiso639-1pt-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.advisor.deptFaculty of Psychology and Educational Sciences-
crisitem.advisor.researchunitIPCDHS – Institute of Cognitive Psychology, Human and Social Development-
crisitem.advisor.researchunitCenter for Research in Neuropsychology and Cognitive Behavioral Intervention-
crisitem.advisor.orcid0000-0003-1733-5854-
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
FPCEUC - Teses de Mestrado
Files in This Item:
File Description SizeFormat
TESE-Ana Sofia Costa.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s) 20

799
checked on Apr 23, 2024

Download(s) 50

504
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.