Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/25814
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ferreira, Joaquim Armando Gomes Alves | - |
dc.contributor.author | Costa, Ana Sofia Barranco Catarino | - |
dc.date.accessioned | 2014-05-29T15:01:56Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316/25814 | - |
dc.description | Dissertação de mestrado em Psicologia da Educação, Aconselhamento e Desenvolvimento, apresentada à Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra | por |
dc.description.abstract | Com a afluência de jovens a ingressar no ensino superior, é importante compreender que fatores estão inerentes a uma transição eficaz e são proporcionadores de bem-estar subjetivo. Inúmeros fatores se associam a uma adaptaçao positiva, envolvendo as dimensões pessoal, interpessoal e académicas do estudante universitário. A compreensão das dimensões e fatores influenciadores do sucesso da integração no novo contexto são cruciais para a implementação de estratégias proporcionadoras de suporte e bem-estar ao aluno universitário. Com o presente estudo pretende-se compreender o bem-estar subjectivo em estudantes universitários e analisar a influência das variáveis relacionadas com as vivências académicas no bem-estar subjetivo dos estudantes. | por |
dc.description.abstract | With the influx of young people to enter higher education, it's important to understand what factors are inherent in an effective transition to occur and all of the subjective well-being that come with it. Numerous factors are associated with one positive adaptation, involving the personal, interpersonal and academic of a college student. The understanding of the dimensions and factors influencing the successful integration into the new context are crucial to the implementation of strategies and support for the wellbeing of university student. The present study aims to analyze all these variables in order to understand how the experiences are perceived by students and how they interfere with their satisfaction with life. The present study aims to understand the subjective well-being in college students and analyze the influence of variables related to academic experiences in subjective well-being of students. | por |
dc.language.iso | por | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Bem-estar subjectivo | por |
dc.subject | Adaptação à universidade | por |
dc.subject | Satisfação com a vida | por |
dc.title | Adaptação e bem-estar subjetivo no contexto universitario | por |
dc.type | masterThesis | por |
degois.publication.location | Coimbra | por |
degois.publication.title | Adaptação e bem-estar subjetivo no contexto universitario | por |
dc.peerreviewed | Yes | por |
uc.controloAutoridade | Sim | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Com Texto completo | - |
item.openairetype | masterThesis | - |
item.languageiso639-1 | pt | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.advisor.dept | Faculty of Psychology and Educational Sciences | - |
crisitem.advisor.researchunit | IPCDHS – Institute of Cognitive Psychology, Human and Social Development | - |
crisitem.advisor.researchunit | Center for Research in Neuropsychology and Cognitive Behavioral Intervention | - |
crisitem.advisor.orcid | 0000-0003-1733-5854 | - |
Appears in Collections: | UC - Dissertações de Mestrado FPCEUC - Teses de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TESE-Ana Sofia Costa.pdf | 1.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s) 20
799
checked on Apr 23, 2024
Download(s) 50
504
checked on Apr 23, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.