Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/13578
Título: | On-line experiences at the University of Coimbra : contexts and pretexts | Autor: | Pessoa, Teresa | Palavras-chave: | Reflexive and flexible approach; Learn to think; Technologies of information; Email; Forum; Messenger | Data: | 2005 | Editora: | Universitat de Barcelona | Citação: | Interactive Educational Multimedia. 11 (2005) 140-152 | Título da revista, periódico, livro ou evento: | Interactive Educational Multimedia | Número: | 11 | Local de edição ou do evento: | Barcelona | Resumo: | In this paper we report the importance of a reflexive and flexible approach, that makes evident the increase of the ability to think, which must be practised in order to establish a suitable direction of thinking, that is to say, “to learn how to think well”. Within this theoretical framework are described and justified different pedagogic sceneries which combine the various technologies of information and communication, namely the utilization of forum, e-mail and messenger. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/13578 | ISSN: | 1576-4990 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | FPCEUC - Artigos em Revistas Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
On-line experiences at the University of Coimbra.pdf | 1.44 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Visualizações de página 10
906
Visto em 23/jul/2024
Downloads
87
Visto em 23/jul/2024
Google ScholarTM
Verificar
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.