Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/13458
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Soares, Carmen Isabel Leal | - |
dc.date.accessioned | 2010-07-13T08:34:27Z | - |
dc.date.available | 2010-07-13T08:34:27Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | Ágora : estudos clássicos em debate. 10 (2008) 9-24 | en_US |
dc.identifier.issn | 0874-5498 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316/13458 | - |
dc.description.abstract | Com base em episódios que retratam situações formativas de relacionamento entre pais e filhos, busca-se uma avaliação de tópicos essenciais ao tema da educação nas Histórias. O presente estudo assenta na resposta às seguintes questões: os modelos paternos e maternos são sempre diferentes ou convergem em determinados valores e/ou atitudes? O Autor apresenta apenas exempla construtivos ou também ilustra tipos a rejeitar? Os comportamentos têm uma relação directa com a origem cultural dos indivíduos? Ou seja, ser Grego ou Bárbaro determina retratos de mães e pais forçosamente distintos? | en_US |
dc.description.abstract | Based on episodes that portray formative situations bearing on the relationship between parents and children, we seek to evaluate essential topics pertaining to the theme of education in the Histories. This study aims to deal with the following questions: are fatherly and motherly models always different or do they resemble when it comes to some values and attitudes? Does the author limit his presentation to constructive exempla or does he also focus on reproachable types? Are patterns of behaviour directly related to the cultural origin of individuals? In other words, is being Greek or Barbarian an essential condition determining distinct portraits of fathers and mothers? | en_US |
dc.language.iso | por | en_US |
dc.publisher | Universidade de Aveiro. Departamento de Línguas e Culturas | en_US |
dc.rights | openAccess | en_US |
dc.subject | Pais | en_US |
dc.subject | Mães | en_US |
dc.subject | Filhos | en_US |
dc.subject | Educação | en_US |
dc.subject | Philia | en_US |
dc.subject | Morte | en_US |
dc.subject | Infanticídio | en_US |
dc.subject | Fathers | en_US |
dc.subject | Mothers | en_US |
dc.subject | Children | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Philia | en_US |
dc.subject | Death | en_US |
dc.subject | Infanticide | en_US |
dc.title | A construção de modelos educativos na Antiguidade: pais e mães das Histórias de Heródoto | en_US |
dc.type | article | en_US |
degois.publication.firstPage | 9 | en_US |
degois.publication.lastPage | 24 | en_US |
degois.publication.issue | 10 | en_US |
degois.publication.location | Aveiro | en_US |
degois.publication.title | Ágora : estudos clássicos em debate | en_US |
uc.controloAutoridade | Sim | - |
item.fulltext | Com Texto completo | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | pt | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | Faculty of Arts and Humanities | - |
crisitem.author.researchunit | CECH – Center for Classical and Humanistic Studies | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-3005-4635 | - |
Appears in Collections: | FLUC Secção de Estudos Clássicos - Artigos em Revistas Nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A construção de modelos educativos.pdf | 111.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s) 50
510
checked on Sep 24, 2024
Download(s)
114
checked on Sep 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.