Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/104965
Title: O Marketing Digital na Vertente B2B: Caso no setor Ageing
Other Titles: B2B Digital Marketing: Case in the Aging Sector
Authors: Pereira, Rodrigo Hernandez
Orientador: Melo, Manuel Paulo Albuquerque
Keywords: Marketing Digital; B2B; Brand Awareness; Media Social; Ageing; Digital Marketing; B2B; Brand Awareness; Social Media; Aging
Issue Date: 28-Sep-2022
Serial title, monograph or event: O Marketing Digital na Vertente B2B: Caso no setor Ageing
Place of publication or event: OneCare
Abstract: With the emergence and empowerment of digital media, business entities can use fully customizable marketing tools. Investment in digital marketing tools allows companies to establish relevant relationships with their target audience and future customers, focusing on their preferences and needs. Thus, the presence of companies in the most relevant digital channels, considering their size and business sector, is increasingly crucial in differentiation and in obtaining competitive advantages over the competition. The purpose of this report is to analyse the use of digital marketing tools in a Business-to-Business approach, mainly in the context of small and medium companies, including the monitoring of results and performance metrics/indicators, fundamental in the definition and reformulation of B2B digital marketing strategies. Consequently, the impact of digital transformation on this type of marketing has had a major impact on brand awareness, user confidence in digital channels, among other factors that deserve a detailed analysis in this context, in terms of advantages and disadvantages. The curricular internship in the host entity OneCare allowed a great personal and professional development, along with an increase in knowledge about marketing and the Ageing market. The use or contact with some of the digital marketing tools, with a focus on B2B, and the analysis of results and indicators of digital strategies, allow to base a critical view about the chosen theme " B2B Digital Marketing: Case in the Aging Sector".
Com o surgimento e a potencialização dos meios digitais, as entidades empresariais têm, atualmente, a capacidade de utilizarem ferramentas de marketing totalmente personalizáveis. O investimento nas ferramentas do marketing digital permite às empresas estabelecer relacionamentos duradouros e relevantes com o seu público-alvo e futuros clientes, com foco nas suas preferências e necessidades. Desta forma, a presença das empresas nos canais digitais mais relevantes, tendo em conta a sua dimensão e setor de negócio, é cada vez mais fundamental na diferenciação e na obtenção de vantagens competitivas face à concorrência.Com este relatório, pretende-se analisar a utilização das ferramentas de marketing digital numa vertente Business-to-Business, principalmente num contexto de pequenas e médias empresas, incluindo a monitorização de resultados e de métricas/indicadores de desempenho, fundamentais na definição e reformulação de estratégias de marketing digital B2B. Consequentemente, o impacto da transformação digital neste tipo de marketing causou grande impacto ao nível de Brand Awareness, confiança dos utilizadores dos canais digitais, entre outros fatores que merecem uma análise detalhada neste contexto, ao nível de vantagens e desvantagens.O estágio curricular na entidade de acolhimento OneCare permitiu um grande desenvolvimento pessoal e profissional, assim como um aumento de conhecimento acerca do marketing e do mercado Ageing. A utilização ou contacto com algumas das ferramentas do marketing digital, com foco em B2B, e a análise de resultados e de indicadores das estratégias digitais definidas, permitem fundamentar uma visão crítica acerca do tema escolhido “Marketing Digital na vertente B2B: Caso no Setor Ageing”.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Gestão apresentado à Faculdade de Economia
URI: https://hdl.handle.net/10316/104965
Rights: openAccess
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