Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/104193
Title: Relatório de Estágio
Other Titles: Internship Report
Authors: Carneiro, Sílvia de Fátima Neto
Orientador: Carvalho, Carla Maria Santos
Keywords: Human Resources; Internship; Recursos Humanos; Estágio Curricular
Issue Date: 22-Jul-2022
Serial title, monograph or event: Relatório de Estágio
Place of publication or event: Paul Stricker, S.A.
Abstract: This internship report was developed to describe and reflect on the activities carried out within the scope of the curricular internship at Paul Stricker S.A, as a conclusion of my Master’s degree in Organizationa Psychology of the Faculty of Psychology and Educational Sciences of the University of Coimbra. The aim of the curricular internship is to consolidate and develop the knowledge acquired during the master and put tinto practice the concepts learned.Having the opportunity to get in touch with the world of organizaions will allow interns to carry out tasks in the adoptive organization and, therefore, to develop technical and behavioral skills, that otherwise wouldn’t be develop. The internship lasted seven months, starting on October 6, 2021, full-time from 9 am to 6 pm (eight hours a day). The internship took place in the Human Resources Department of Paul Stricker and the official cooperating supervisor of the company was Master Mariana Ambrósio and from FPCEUC was teacher Carla Carvalho. Additionally, in the welcoming company, Master Sofia Gordo was also my supervisor. This report is divided into three parts. It begins with an overview of the Paul Stricker S.A action system, since its history, product and structure. Then will be describe the main activities in the áreas: culture & performance, talento acquisition & employer branding and training & knowledge carried out during the internship. Finally, a review will be presented and some reflections about the future will be taken.
O presente relatório foi elaborado no âmbito do Mestrado em Psicologia Organizacional da Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, e tem como objetivo descrever e refletir sobre as atividades que foram promovidas ao longo do estágio curricular realizado na Paul Stricker S.A.A realização do estágio curricular tem como objetivo consolidar e desenvolver os conhecimentos adquiridos durante o mestrado e colocar em prática os conceitos teóricos aprendidos. Ter a oportunidade de contactar com o mundo organizacional proporciona aos estagiários a realização de tarefas na organização acolhedora e, por conseguinte, o desenvolvimento de competências técnicas e comportamentais que de outra forma não seriam desenvolvidas.O estágio realizado teve a duração de sete meses, iniciando-se a 6 de outubro de 2021 a tempo integral das 9h às 18h (oito horas diárias). Este estágio inseriu-se no Departamento de Recursos Humanos da Paul Stricker e a orientadora cooperante-oficial da empresa foi a Mestre Mariana Ambrósio e da FPCEUC a Professora Doutora Carla Carvalho. Adicionalmente, na empresa acolhedora tive o acompanhamento de outra orientadora a Mestre Sofia Gordo. O presente relatório está dividido em três partes. Inicia-se com uma visão geral do sistema de ação da Paul Stricker S.A, desde a sua história, produto e a sua estrutura. De seguida, irão estar descritas as principais atividades realizadas – Culture & Performance, Talent Acquisition & Employer Branding e Training & Knowledge – ao longo do estágio. Por fim, será apresentada uma reflexão crítica e serão tiradas algumas conclusões relativas ao estágio.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Psicologia Organizacional apresentado à Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação
URI: https://hdl.handle.net/10316/104193
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:FPCEUC - Teses de Mestrado
UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat Login
Relatório de Estágio_Sílvia Carneiro.pdf2.58 MBAdobe PDFEmbargo Access    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

104
checked on Jul 16, 2024

Download(s)

1
checked on Jul 16, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons