Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/41252
Title: Língua, nome e identidade numa situação de plurilinguismo concorrencial: o caso de Timor-Leste
Authors: Feijó, Rui Graça 
Keywords: Timor-Leste; Nomeação; Plurilinguismo  concorrencial; Identidade
Issue Date: 2008
Publisher: CRIA
Serial title, monograph or event: Etnográfica
Volume: 12
Issue: 1
Place of publication or event: Lisboa
Abstract: Este ensaio debate as relações entre língua, nome e identidade no contexto plurilinguístico de Timor-Leste. Mais concretamente, aborda a questão da relação entre o nome próprio e o nome de família como uma das singularidades do sistema linguístico timorense. Através dos nomes e das práticas de nomeação em Timor-Leste e da forma como se constroem e se articulam com outros fenómenos coevos, pretendo chegar à discussão dos níveis de identidade cultural e das bases sobre as quais assenta o próprio sentimento de identidade nacional timorense.
This essay discusses the interplay between language, name and identity in the plurilingual context of East-Timor. Namely, I will approach the relationships between given and family name as one of the distinctive characters of the Timorese linguistic system. Through names and naming practices in East-Timor, and the way they are construed and articulated with other contemporary phenomena, I will discuss the different levels of cultural identity and the bases that support the configuration and sense of Timorese national identity.
URI: https://hdl.handle.net/10316/41252
ISSN: 0873-6561
2182-2891
DOI: 10.4000/etnografica.1641
10.4000/etnografica.1641
Rights: openAccess
Appears in Collections:I&D CES - Artigos em Revistas Nacionais

Files in This Item:
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

5
checked on Apr 15, 2024

Page view(s) 5

1,151
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

289
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.