Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/31427
Title: Mercado oncológico : tendências e desafios
Authors: Peixoto, Bruno Daniel Oliveira
Orientador: Simões, Sérgio Paulo de Magalhães
Keywords: Oncologia; Serviço Hospitalar de Oncologia
Issue Date: 2013
Abstract: This monograph aims to identify the trends and challenges associated with oncology market. The oncology therapeutic area is of high complexity, which is also reflected in its market. The diagnosis and treatment of cancer have won an increasing emphasis inside the medical community and pharmaceutical industry, mainly due to the exponential increase in number of cancer cases. Multiple factors contribute to this situation, such as the evolution of diagnostic methodologies or the fact that population is aged. The market cancer is increasing largely due to new technologies, a greater number of patients, a more wide-ranging offering of products for the treatment, among others. The entire process of research, development, production and marketing of pharmaceutical products is increasingly hard to complete. The products are increasingly specialized, competition is increasingly tight, the requirements imposed by regulatory agencies are increasing and the financial risk associated with the development of a product is increasingly high. Pharmaceutical industry has the responsibility to find strategies that allow them to make their product a commercial success. This monograph tries to describe the possible scenarios linked to cancer products development and how to win them
A presente monografia pretende identificar as tendências e desafios associados ao mercado oncológico. A oncologia é uma área terapêutica de elevada complexidade o que também se reflecte no seu mercado. O diagnóstico e tratamento do cancro têm ganho um destaque cada vez maior dentro da comunidade médica e da indústria farmacêutica muito devido ao aumento exponencial do número de casos de cancro. Múltiplos factores contribuem para tal situação, tais como a evolução das metodologias de diagnóstico até ao facto da população estar envelhecida. O mercado oncológico encontra-se em crescimento, maioritariamente devido a novas tecnologias, um maior número de pacientes afectados, uma oferta mais diversificada de produtos para o tratamento, entre outros. Todo o processo de investigação, desenvolvimento, produção, comercialização de produtos farmacêuticos é cada vez mais árduo de executar. Os produtos são cada vez mais específicos, a concorrência é cada vez mais apertada, os requisitos impostos pelas agências reguladoras são cada vez maiores e o risco financeiro associado ao desenvolvimento de um produto é cada vez mais elevado. É, assim, responsabilidade da indústria farmacêuticas definir estratégias que lhes permitiam tornar os seus produtos um sucesso comercial. Esta monografia tenta descrever os possíveis cenários ligados ao desenvolvimento de produtos para o cancro e a forma como conquistá-los
Description: Monografia realizada no âmbito da unidade curricular de acompanhamento farmacêutico do mestrado integrado em Ciências Farmacêuticas, apresentados à Faculdade de Farmácia da Universidade de Coimbra
URI: https://hdl.handle.net/10316/31427
Rights: openAccess
Appears in Collections:FFUC- Teses de Mestrado

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