Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/112155
Title: Trustworthiness, Security and the Decision to Buy on Electronic Platforms: Validity studies of a scale
Authors: Cerdeira, José Pedro
Keywords: E-commerce; Online trust; Websites trustworthiness; Security systems; B2C; Covid-19
Issue Date: 2020
Serial title, monograph or event: Consumer Behavior Review
Volume: 5
Issue: 1
Abstract: The digitization of the economy is creating difficulties for traditional companies, jeopardizing the survival of the most resistant to change. With e-commerce platforms, small and micro-businesses can open new channels of communication with consumers, paying attention to some psychological factors that influence the decision to buy online: the perception of security, reputation, trust, appearance and design websites. The purpose of this article is to assess the importance of these factors in the decision to purchase online, using a questionnaire administered on- line (GoogleForms) to a Portuguese convenience sample (n = 163). The results reveal differences based on sex and consumers’ previous experience in carrying out online transactions, as well as significant associations between some of the dimensions of the online trust scale of Sevim and Hall (2014) and the use of e-commerce platforms. In the conclusions, some proposals for conceptual clarification are presented and the psychometric properties of the scale used are discussed.
A digitalização da economia está a criar dificuldades às empresas tradicionais, pondo em causa a sobrevivência das mais resistentes à mudança. Com as plataformas de comércio eletrónico, as pequenas e microempresas podem abrir novos canais de comunicação com os consumidores, devendo para o efeito prestar atenção a alguns fatores psicológicos que influenciam a decisão pela compra on- line: a perceção da segurança, reputação, confiança, aparência e design websites. O objetivo deste artigo é o de avaliar a importância destes fatores na decisão de compra on-line, através do recurso a um questionário administrado online (GoogleForms) a uma amostra de conveniência em Portugal (n = 163). Os resultados revelam diferenças em função do sexo e da experiência prévia dos consumidores na realização de transações on- line, assim como associações significativas entre algumas das dimensões da escala de confiança on-line de Sevim e Hall (2014) e a frequência do uso de plataformas de comércio eletrónico. Nas conclusões são apresentados ainda algumas propostas de clarificação conceptual e discutidas as propriedades psicométricas da escala usada.
URI: https://hdl.handle.net/10316/112155
ISSN: 2526-7884
DOI: 10.51359/2526-7884.2021.247811
Rights: openAccess
Appears in Collections:I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Internacionais

Files in This Item:
File Description SizeFormat
marconicosta,+Article3.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

43
checked on Oct 16, 2024

Download(s)

23
checked on Oct 16, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.