Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/107542
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Figueira, Ana Paula Couceiro | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-19T09:56:55Z | - |
dc.date.available | 2023-07-19T09:56:55Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2175-6236 | pt |
dc.identifier.issn | 0100-3143 | pt |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316/107542 | - |
dc.description.abstract | Avaliação/Intervenção Dinâmica: o seu valor interno bruto (VIB). Pretende equacionar-se as potencialidades da avaliação/intervenção dinâmica em contexto psicológico, neuropsicológico e educacional, ou seja, o seu valor interno bruto, não olvidando as suas limitações e constrangimentos, aventando-se a possibilidade de atualização em concomitância com outras modalidades. Não sendo uma estratég ia nova, julgada passível de utilização, sugere-se o retorno a Vygotsky e a revisão do percebido parente mais pobre destas áreas de análise. Neste contexto, revemos os conceitos de ajuda, os andaimes, a aprendizagem recíproca e por pares, as vantagens da interação na aprendizagem. | pt |
dc.description.abstract | Dynamic Assessment/Intervent ion: its gross value. The aim is to assess the potential of dynamic assessment / intervention in a psychological, neuropsychological and educational context, that is, its gross domestic value, not forgetting its limitations and constraints, with the possibility of updating in concomitance with other modalities. Not being a new strategy, judged to be usable, we suggest returning to Vygotsky and revising the perceived poorer relative of these areas of analysis. In this context, we review the concepts of help, scaffolding, reciprocal and peer learning, the advantages of interaction in learning. | pt |
dc.language.iso | por | pt |
dc.publisher | Universidade Federal do Rio Grande do Sul,Faculdade de Educacao | pt |
dc.rights | openAccess | pt |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | pt |
dc.subject | Avaliação | pt |
dc.subject | Intervenção | pt |
dc.subject | Dinâmica | pt |
dc.subject | Autêntica | pt |
dc.subject | Vygotsky | pt |
dc.subject | Assessment | pt |
dc.subject | Intervention | pt |
dc.subject | Dynamic | pt |
dc.subject | Authentic | pt |
dc.subject | Vygotsky | pt |
dc.title | Avaliação/Intervenção Dinâmica: o seu valor interno bruto (VIB) | pt |
dc.type | article | - |
degois.publication.firstPage | 187 | pt |
degois.publication.lastPage | 199 | pt |
degois.publication.issue | 1 | pt |
degois.publication.title | Educacao and Realidade | pt |
dc.peerreviewed | yes | pt |
dc.identifier.doi | 10.1590/2175-623661470 | pt |
degois.publication.volume | 43 | pt |
dc.date.embargo | 2017-01-01 | * |
uc.date.periodoEmbargo | 0 | pt |
item.openairetype | article | - |
item.fulltext | Com Texto completo | - |
item.languageiso639-1 | pt | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.researchunit | IPCDHS – Institute of Cognitive Psychology, Human and Social Development | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-5998-3046 | - |
Appears in Collections: | FPCEUC - Artigos em Revistas Internacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dynamic-assessmentintervention-Its-gross-valueEducacao-and-Realidade.pdf | 161.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
44
checked on Jul 16, 2024
Download(s)
15
checked on Jul 16, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Altmetric
This item is licensed under a Creative Commons License