Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/107542
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFigueira, Ana Paula Couceiro-
dc.date.accessioned2023-07-19T09:56:55Z-
dc.date.available2023-07-19T09:56:55Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2175-6236pt
dc.identifier.issn0100-3143pt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/107542-
dc.description.abstractAvaliação/Intervenção Dinâmica: o seu valor interno bruto (VIB). Pretende equacionar-se as potencialidades da avaliação/intervenção dinâmica em contexto psicológico, neuropsicológico e educacional, ou seja, o seu valor interno bruto, não olvidando as suas limitações e constrangimentos, aventando-se a possibilidade de atualização em concomitância com outras modalidades. Não sendo uma estratég ia nova, julgada passível de utilização, sugere-se o retorno a Vygotsky e a revisão do percebido parente mais pobre destas áreas de análise. Neste contexto, revemos os conceitos de ajuda, os andaimes, a aprendizagem recíproca e por pares, as vantagens da interação na aprendizagem.pt
dc.description.abstractDynamic Assessment/Intervent ion: its gross value. The aim is to assess the potential of dynamic assessment / intervention in a psychological, neuropsychological and educational context, that is, its gross domestic value, not forgetting its limitations and constraints, with the possibility of updating in concomitance with other modalities. Not being a new strategy, judged to be usable, we suggest returning to Vygotsky and revising the perceived poorer relative of these areas of analysis. In this context, we review the concepts of help, scaffolding, reciprocal and peer learning, the advantages of interaction in learning.pt
dc.language.isoporpt
dc.publisherUniversidade Federal do Rio Grande do Sul,Faculdade de Educacaopt
dc.rightsopenAccesspt
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt
dc.subjectAvaliaçãopt
dc.subjectIntervençãopt
dc.subjectDinâmicapt
dc.subjectAutênticapt
dc.subjectVygotskypt
dc.subjectAssessmentpt
dc.subjectInterventionpt
dc.subjectDynamicpt
dc.subjectAuthenticpt
dc.subjectVygotskypt
dc.titleAvaliação/Intervenção Dinâmica: o seu valor interno bruto (VIB)pt
dc.typearticle-
degois.publication.firstPage187pt
degois.publication.lastPage199pt
degois.publication.issue1pt
degois.publication.titleEducacao and Realidadept
dc.peerreviewedyespt
dc.identifier.doi10.1590/2175-623661470pt
degois.publication.volume43pt
dc.date.embargo2017-01-01*
uc.date.periodoEmbargo0pt
item.openairetypearticle-
item.fulltextCom Texto completo-
item.languageiso639-1pt-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.researchunitIPCDHS – Institute of Cognitive Psychology, Human and Social Development-
crisitem.author.orcid0000-0001-5998-3046-
Appears in Collections:FPCEUC - Artigos em Revistas Internacionais
Files in This Item:
Show simple item record

Page view(s)

44
checked on Jul 16, 2024

Download(s)

15
checked on Jul 16, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons