Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/87732
Title: Ação das bibliotecas acadêmicas na prevenção do plágio
Other Titles: Actions of academic libraries in the prevention of plagiarism
Acción de las bibliotecas académicas en la prevención del plagio
Authors: Leitão, Helena 
Almeida, Patrícia de 
Simões, Maria da Graça 
Martínez-Ávila, Daniel
Keywords: Plágio; Bibliotecas académicas; Prevenção; Sensibilização; Plagiarism; Academic libraries; Prevention; Awareness
Issue Date: Sep-2019
Publisher: Ibict
Serial title, monograph or event: Ciência da Informação
Volume: 42
Issue: 3
Place of publication or event: Brasília
Abstract: A questão conceitual do plágio mostra-se complexa e subjetiva, pelo que importa entender as práticas que constituem infração ao bom uso da informação. Propõe-se atestar e valorizar o contributo das bibliotecas acadêmicas na prevenção do plágio, partindo-se de uma abordagem metodológica qualitativa, baseada numa revisão sistemática de literatura. Intuiu-se da premência da sensibilização para a prevenção do plágio na comunidade acadêmica e, para isso, construiu-se um conjunto de recomendações pedagógicas.
The conceptual issue of plagiarism is complex and subjective, thus it is important to understand the practices that constitute an infraction of the good use of information. We propose to highlight and assess the contribution of academic libraries to the prevention of plagiarism following a qualitative methodological approach and a systematic literature review. The aim of our study is to raise awareness about the prevention of plagiarism in the academic community and for this purpose we developed a set of pedagogical recommendations.
URI: https://hdl.handle.net/10316/87732
ISSN: 1518-8353
0100-1965
Rights: openAccess
Appears in Collections:FLUC Secção de Informação - Artigos em Revistas Internacionais

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

313
checked on Mar 26, 2024

Download(s)

207
checked on Mar 26, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons