Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/86725
Title: O lugar do saber e aprender na idade adulta avançada.
Other Titles: The place of knowing and learning in advanced adulthood.
Authors: Carvalho, Márcia Alexandra Mariz 
Orientador: Oliveira, Albertina Lima
Keywords: Seniores; Envelhecimento ativo e saudável; Aprendizagem ao longo da vida; Gerontologia educativa; Senior; Active and Healthy Aging; Lifelong Learning; Educational Gerontology
Issue Date: 28-Feb-2019
Serial title, monograph or event: O lugar do saber e aprender na idade adulta avançada.
Place of publication or event: Faculdade de Psicologia e Ciências da Educaç
Abstract: The present report, entitled “The place of knowing and learning in advanced adulthood", report to the course project realized at the Centro Social e Paroquial de São Lázaro, in Braga, within the scope of the Master’s Degree in Education Sciences, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Coimbra. The curricular internship was developed in the valences of Centro de Dia and Universidade Bracarense do Autodidata e da Terceira Idade, over eight months. The intervention project, focused on the theme of aging, had as its main goal the promotion of an active and healthy aging among the seniors. So, the intervention developed essentially emphasized the personal and social development of the elderly with a focus on lifelong learning. Therefore, the following document presents a theoretical basis on the themes of aging, lifelong learning and educational gerontology, followed by the presentation of the internship project, with the activities developed in accordance with the proposed goals, ending with an overall evaluation of the intervention.
O presente relatório, intitulado “O lugar do saber e aprender na idade adulta avançada”, reporta-se ao projeto de estágio realizado no Centro Social e Paroquial de São Lázaro, em Braga, no âmbito do Mestrado em Ciências da Educação, da Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra. O estágio curricular foi desenvolvido nas valências Centro de Dia e Universidade Bracarense do Autodidata e da Terceira Idade, ao longo de oito meses. O projeto de intervenção, focado na temática do envelhecimento, teve como principal objetivo a promoção de um envelhecimento ativo e saudável junto dos seniores. Assim, a intervenção desenvolvida salientou, essencialmente, o desenvolvimento pessoal e social da pessoa idosa com enfoque na aprendizagem ao longo da vida. Assim, o documento que se segue apresenta uma fundamentação teórica em torno das temáticas do envelhecimento, da aprendizagem ao longo da vida e da gerontologia educativa, seguindo-se a apresentação do projeto de estágio, com as atividades desenvolvidas de acordo com os objetivos propostos, e finalizando com uma avaliação global da intervenção.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Ciências da Educação apresentado à Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação
URI: https://hdl.handle.net/10316/86725
Rights: openAccess
Appears in Collections:FPCEUC - Teses de Mestrado
UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Relatório de Estágio M.pdf7.59 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 50

531
checked on Apr 16, 2024

Download(s) 50

1,456
checked on Apr 16, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons