Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/47082
Título: Specific Language Impairment: A neuropsychological characterization
Autor: Coelho, Sandra 
Albuquerque, Cristina P. 
Simões, Mário Rodrigues 
Palavras-chave: neuropsychological assessment, language disorders
Data: 2013
Título da revista, periódico, livro ou evento: Paideía: Cadernos de Psicologia e Educação
Volume: 23
Número: 54
Resumo: This study’s objective was to characterize the neuropsychological functioning of children with Specific Language Impairment (SLI), in the areas of visual and verbal memory, attention/executive functions, and visual-perceptual functions. The sample consisted of 28 children with SLI and 28 children without SLI. Both groups were comparable in terms of age, gender, school grade and socioeconomic level. The assessment instruments used are part of Coimbra's Neuropsychological Assessment Battery and data were analyzed through parametric and nonparametric statistical tests. In general, the results differentiate the performances of children with SLI from those observed in children without SLI. In comparison to the control group, the group of children with SLI obtained poorer results in visual memory and verbal memory, selective and sustained attention, executive functions, semantic verbal fluency, visual-perceptual functions and processing speed.
URI: https://hdl.handle.net/10316/47082
DOI: 10.1590/1982-43272354201305
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CINEICC - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
Specific Language Impairment_ A Neuropsychological Characterization.pdf125.89 kBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

6
Visto em 26/ago/2024

Visualizações de página 20

814
Visto em 27/ago/2024

Downloads

214
Visto em 27/ago/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.