Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/46978
Título: The Portuguese Version of the Knowledge of Infant Development Inventory-P (KIDI-P)
Autor: Nobre-Lima, Luiza 
Vale-Dias, Maria da Luz 
Mendes, Tânia 
MacPhee, David 
Data: Jun-2014
Título da revista, periódico, livro ou evento: European Journal of Developmental Psychology
Volume: 6
Número: 11
Resumo: Several studies show that parental knowledge about child development and education is relevant to parenting actions. Considering that the lack of assessment instruments specific to this domain in Portugal is an obstacle to cross-cultural research and programme evaluation, the objective of this study was to make available a Portuguese version of the Knowledge of Infant Development Inventory-P (KIDI-P). This inventory (58 items) allows for the calculation of three summary scores (Attempted, Accuracy and Total) that reflect correctness and confidence in one's knowledge. The Portuguese version of the KIDI-P confirmed a unidimensional structure and revealed good internal consistency (α = .89). In a sample of 252 mothers and fathers, educational level showed to be related to KIDI-P scores, unlike parents’ sex and age.
URI: https://hdl.handle.net/10316/46978
DOI: 10.1080/17405629.2014.929941
Direitos: embargoedAccess
Aparece nas coleções:I&D CINEICC - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato Entrar
The Portuguese Version of the Knowledge of Infant Development Inventory-P.pdf369.29 kBAdobe PDFAcesso Embargado    Pedir uma cópia
Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

9
Visto em 22/abr/2024

Citações WEB OF SCIENCETM
10

9
Visto em 2/abr/2024

Visualizações de página 20

1.032
Visto em 23/abr/2024

Downloads

154
Visto em 23/abr/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.