Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/46957
Título: Rapid naming: The importance of different reading and spelling dimensions
Autor: Albuquerque, Cristina P. 
Palavras-chave: Rapid Naming; Reading; Spelling; Portuguese
Data: 2017
Título da revista, periódico, livro ou evento: Avances en Psicologia Lationamericana
Volume: 1
Número: 35
Resumo: This research extends the empirical evidence regarding the influence of rapid naming on the acquisition of reading and spelling of European Portuguese in third and fourth grade children. In reading, it addresses different dimensions (accuracy and fluency) and materials (words, pseudowords, and text) and it controls the influence of phonological awareness. In spelling, it addresses the accuracy and the fluency in the codification of words and pseudowords and it controls the influence of phonological awareness and handwriting fluency. In reading, rapid naming explained higher variance percentages in fluency than in accuracy. The main effect was registered on text reading fluency by a RAN digit test. In spelling, rapid naming predicted a small, but significant, percentage of word spelling fluency.
URI: https://hdl.handle.net/10316/46957
DOI: 10.12804/revistas.urosario.edu.co/apl/a.3715
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CINEICC - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
The importance of different reading and spelling dimensions.pdf417.32 kBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

4
Visto em 19/ago/2024

Citações WEB OF SCIENCETM

4
Visto em 2/ago/2024

Visualizações de página

373
Visto em 27/ago/2024

Downloads

139
Visto em 27/ago/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.