Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/46957
Título: | Rapid naming: The importance of different reading and spelling dimensions | Autor: | Albuquerque, Cristina P. | Palavras-chave: | Rapid Naming; Reading; Spelling; Portuguese | Data: | 2017 | Título da revista, periódico, livro ou evento: | Avances en Psicologia Lationamericana | Volume: | 1 | Número: | 35 | Resumo: | This research extends the empirical evidence regarding the influence of rapid naming on the acquisition of reading and spelling of European Portuguese in third and fourth grade children. In reading, it addresses different dimensions (accuracy and fluency) and materials (words, pseudowords, and text) and it controls the influence of phonological awareness. In spelling, it addresses the accuracy and the fluency in the codification of words and pseudowords and it controls the influence of phonological awareness and handwriting fluency. In reading, rapid naming explained higher variance percentages in fluency than in accuracy. The main effect was registered on text reading fluency by a RAN digit test. In spelling, rapid naming predicted a small, but significant, percentage of word spelling fluency. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/46957 | DOI: | 10.12804/revistas.urosario.edu.co/apl/a.3715 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | I&D CINEICC - Artigos em Revistas Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
The importance of different reading and spelling dimensions.pdf | 417.32 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Citações SCOPUSTM
4
Visto em 19/ago/2024
Citações WEB OF SCIENCETM
4
Visto em 2/ago/2024
Visualizações de página
373
Visto em 27/ago/2024
Downloads
139
Visto em 27/ago/2024
Google ScholarTM
Verificar
Altmetric
Altmetric
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.