Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/20301
Título: A questionnaire for listening to students’ voices in the assessment of teaching quality in a classical medical school
Autor: Gaspar, M. Filomena 
Mota-Pinto, Anabela 
Conceição, Hugo Camilo F. da 
Pereira da Silva, José António 
Palavras-chave: Educação Médica
Data: 2008
Título da revista, periódico, livro ou evento: Assessment & Evaluation in Higher Education
Volume: 33
Número: 4
Resumo: and assess its reliability by using it with a sample of first-year medical students. Principal components analysis with varimax orthogonal rotation resulted in the development of a 12-item, two-component tool, adequate for use in lectures and smallgroup sessions. The two components were named ‘curriculum’ and ‘relationship’. The Cronbach coefficient alpha values indicated high reliability and internal consistency. According to the results obtained this teaching quality scale is a reliable measure and may be useful in identifying themes in disciplines and among teachers that may benefit from some professional development. Amongst its advantages is that it can be used with an optical reading tool.
URI: https://hdl.handle.net/10316/20301
DOI: 10.1080/02602930701562932
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:FMUC Medicina - Artigos em Revistas Internacionais

Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

2
Visto em 15/abr/2024

Citações WEB OF SCIENCETM
10

2
Visto em 2/mar/2024

Visualizações de página 50

520
Visto em 16/abr/2024

Downloads 50

518
Visto em 16/abr/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.