Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/102247
Título: Human Emotions and Physiological Signals: A Classroom Experiment
Autor: Patrão, Bruno 
Pedro, Samuel do Nascimento Lago 
Menezes, Paulo 
Palavras-chave: Student Experiments; Biomedical Engineering Education; Virtual Reality; Emotion Induction
Data: 2016
Título da revista, periódico, livro ou evento: International Journal of Online Engineering
Volume: 12
Número: 04
Resumo: In this paper we present a Virtual Reality based laboratory experience that can be used to demonstrate the effect that emotions may play in our bodies. For attaining this purpose, a Virtual Reality-based system is presented where three different virtual environments aim at inducing specific sensations and emotions on the students participating in a classroom experiment. The objective is that the students be able to analyze their own physiological data and understand the correlation between data patterns and experienced situation.
URI: https://hdl.handle.net/10316/102247
ISSN: 1861-2121
1868-1646
DOI: 10.3991/ijoe.v12i04.5098
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D ISR - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
auer,+37.pdf1.44 MBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

8
Visto em 9/nov/2022

Citações WEB OF SCIENCETM

6
Visto em 2/ago/2024

Visualizações de página

101
Visto em 28/ago/2024

Downloads

73
Visto em 28/ago/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Este registo está protegido por Licença Creative Commons Creative Commons